http://seokar.com/seo http://seokar.com/seo .

http://seokar.com/seo

لينك سازي - آموزش نكات مهم لينك سازي داخلي و خارجي

اهميت لينك و لينك سازي با توجه به توضيح قبلي، خيلي سخت نيست. همانطور كه گفتيم لينك همانند يك راي است ( چه از نوفالو استفاده شود يا نشود، زيرا به هر حال به گوگل بيان شده است كه صفحه A محتويات صفحه B را پسند كرده است و به آن لينك داده است كه كاربران او هم از اين مطالب استفاده كنند.) هر چه ميزان لينك ورودي شما بالاتر باشد، يعني افزايش ترافيك و در نتيجه بهبود سئو سايت شما. پس در هر صورت بايد تلاش كنيد كه لينك ورودي به سايت خود را با استفاده از روش هاي مختلف افزايش دهيد.

يك نكته خيلي مهم اين است كه تمامي لينك ها از نظر ارزش با هم برابر نيستند و بسته به اينكه شما از چه صفحه لينك ورودي گرفته ايد، متفاوت است.

چرا لينك ها از نظر ارزش با هم برابر نمي باشند؟

اجازه دهيد كه با يك مثال جواب اين سوال را پاسخ دهيم. در انتخابات، هر كسي كه حق راي دارد مي تواند شركت كند و نماينده دلخواه خود را انتخاب كند. در اينجا هيچ تمايزي بين آرا وجود ندارد يعني راي يك فرد 45 ساله با راي يك نوجوان راي اولي كاملا با هم برابر مي باشند و ارزش راي فرد بزرگتر بيشتر از كوچكتر نيست. اما در لينك سازي اين مساله كاملا برعكس است. هر لينكي كه از هر سايتي دريافت مي شود، داراي ارزش يكسان نيست.

فرض كنيد كه سايت A كه به سايت B لينك مي دهد، يك سايت اسپم باشد كه از طرف گوگل قبلا جريمه شده باشد. اين جريمه نيز بر B اثر منفي مي گذارد. براي همين گوگل اول سايت A يا لينك دهنده را بررسي مي كند تا مطمئن شود اسپم نيستند، اگر اسپم باشند، B را هم جريمه مي كند و برعكس هم وجود دارد اگر B اسپم باشد، چون سايت A، آن را تاييد كرده است جريمه خواهد شد.

هدف اصلي گوگل با اين كار، اين است كه جلوي سئو كلاه سياه كه بعضي از مالكين انجام مي دهند را بگيرد. بعضي از صاحبان با خريد بك لينك از تعدادي سايت قصد افزايش تعداد بازديد خود را دارند كه گوگل سريعا تشخيص و سايت آن را جريمه مي  كند. براي همين، همه لينك ها در لينك سازي ارزش يكساني ندارند.

لينك سازي اسپم چيست؟

بيشتر شركت ها براي سئو خود سعي مي كنند كه از لينك هاي اسپم استفاده كنند. البته شايد آن ها ندانند كه اين لينك ها اسپم باشند و چون هدفشان افزايش ورودي لينك است، دست به انجام هر كاري در لينك سازي بزنند.

لينك سازي اسپم يعني دريافت لينك با كيفيت كم از ديگر سايت ها كه ممكن است آن ها قبلا توسط گوگل جريمه شده باشند. پس خيلي مهم است  كه به مساله دقت كنيد و از هرسايتي اقدام به گرفتن بك لينك نكنيد.

لينك هاي اسپم به صورت كلي شامل خريد بك لينك، دريافت لينك از سايت هاي غيرمجاز و غيره است كه منجربه جريمه گوگل سايت شما مي شود.

چگونه لينك سازي مناسب انجام بدهيم؟

لينك سازي مناسب، يعني اينكه شما لينك سايت خود را در صفحه اي قرار دهيد كه داراي مخاطبان مشتركي هستيد يا حداقل در آن صفحه كاربراني وجود دارند كه  محتويات سايت شما بپسندند. فرض كنيد سايت شما در زمينه فروش آنلاين لباس مردانه فعاليت مي كند، پس بايد لينك سايت خود را در مكان هايي قرار بدهيد كه مطمئن باشيد بيشتري كاربران سايت آن ها آقايان مي باشند. قرار دادن در سايت هاي فروشگاه اجناس بانوان هيچ مزيتي جز اتلاف وقت شما را نخواهد داشت. پس قدم اول در لينك سازي تعيين هدف است.

سايت هاي زيادي وجود دارد كه شما مي توانيد در آن ها لينك سايت خود را قرار بدهيد. البته اشتباه نكنيد، قرار دادن لينك به معناي تبادل نيست بلكه از راه اصولي آن بايد پيش برويد مانند پست مهمان يا قرار دادن لينك در شبكه هاي اجتماعي. متاسفانه بعضي از كاربران اين دو مفهوم را با هم به اشتباه مي گيرند.

سخن آخر...

لينك سازي عاملي است كه امروزه گوگل به آن خيلي اهميت مي دهد و اگر به درستي و اصولي انجام شود نه تنها باعث افزايش رتبه سايت شما در گوگل مي گردد بلكه برندينگ سايت شما را نيز بهتر خواهد كرد. مراقب لينك و مكان اسپم باشيد. هر جايي مناسب لينك گذاري نيست. هدف خود را اول تعيين كنيد و بعد سايت هايي را كه مناسب لينك شما هستند مشخص كنيد.

البته امروزه بهترين روش لينك سازي از نظر گوگل، توليد محتواي ارگانيگ است. هر چه محتواي شما ارگانيك تر باشد و بتواند نيازهاي كاربران را رفع نمايد، آن ها مطالب را در شبكه هاي اجتماعي ديگر به اشتراك گذاشته و از اين رو ترافيك بيشتري مي توانيد دريافت كنيد.


برچسب: لينك بيلدينگ، لينك بيلدينگ ينك، لينك، لينك بيلدينگ صحيح،لينك سازي،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۵:۲۵ توسط:shima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :