http://seokar.com/seo http://seokar.com/seo .

http://seokar.com/seo

CDN چيست؟ چرا بايد از CDN در سئو استفاده كرد؟

CDN رتبه موتور جستجو را بهبود مي بخشد

يكي از عامل هاي مهم در رتبه بندي سايت و سئو، سرعت سايت است. در واقع موتورهاي جستجو، سايت هايي را كه داراي سرعت بارگذاري كمي هستند را جريمه مي كند. از يك  طرفي ديگر، با توجه به سرعت بالاي توليد اطلاعات، صبر كاربران خيلي كمتر از گذشته شده است و آن ها به دنبال سايتي هستند كه اطلاعاتشان را با سرعت بيشتري از گذشته بارگذاري و ارائه دهد. همچنين مالكان سايت هم به دنبال اين مساله هستند كه صفحه آن ها با كمترين زمان ممكن است، بارگذاري گردد. از اين رو مساله CDN مطرح گرديد.

تكنولوژي CDN، يك كپي از اطلاعات  را براي حفاظت در برابر خرابي جزيي اينترنت حفظ مي كند. كپي برداري و افزونگي محتوا، اضطراب ناشي از پاك شدن مطالب را از بين مي برد و از اين رو باعث مي شود كه اطلاعات چون در هر سروري وجود دارد، سريعتر به در صفحه كاربر بارگذاري گردد و در نتيجه سرعت سايت را افزايش خواهد داد.

مزاياي CDN چيست؟

مالكان كسب وكارها بايد براي بهينه سازي سايت خود اقدام به توليد محتوا كنند و آن ها در سايت خود نگه دارند( حتي اگر ساختار سايت را تغيير بدهند) و از طرفي ديگر بايد تمامي اين اطلاعات را در  سريع ترين زمان ممكن، به كاربران خود كه دنبال كننده سايت آن ها مي باشند، ارائه دهند. CDN( شبكه توزيع محتوا) همانطور كه گفتيم چون از سرورهاي متعددي استفاده مي كند، باعث مي شود كه سرعت بارگذاري و ارسال داده به مشتريان مي گردد و در واقع براي ارسال سريع تر داده به مالكان سايت ها كمك خواهد كرد. همچنين CDN داراي مزيت هاي زير هم مي باشد:

توقف ها و ترافيك سنگين را از بين مي برد

بارگذاري فيلم ها مسلما زمان زيادي را براي بارگذاري مي گيرد و حتي ممكن است كه بارگذاري آن بنا به دلايل مانند سرعت پايين اينترنت، متوقف شود اما CDN كمك مي كند كه اين مساله اتفاق نيفتد و سرعت دانلود فيلم را افزايش مي دهد.

به حداقل رساندن از دست دادن بسته ها

كيفيت ارسال بسته ها را افزايش مي دهد چونكه داده اي هيچ بسته اي از بين نمي رود( يا به حداقل مقدار ممكن مي رسد.)

افزايش سرعت بارگذاري

به دليل داشتن سرورهاي متعدد كه در واقع اطلاعات سايت را در آنجا نگهداري مي كند، سرعت بارگذاري افزايش پيدا خواهد كرد.

معكوس كردن فايل

معكوس كردن فايل، از داده هنگامي كه اتفاقي ناگواري به طور طبيعي مي افتد، حفظ مي كند. زلزله يا زمين لرزه ممكن است كه باعث قطع سرويس براي مدتي طولاني گردد اما CDN اطلاعات را همچنان حفظ خواهد كرد.

ارسال زنده را بهينه خواهد كرد

در شبكه هاي اجتماعي مانند يوتيوب كه اساس آن بارگذاري فيلم است، به غير سريع نمودن دانلود فيلم ها، نمايش زنده آن ها را بهتر و با كيفيت بيشتري انجام مي شود.

شبكه هاي خطي را توانمندتر مي كند

شركت ها مي توانند از همان روشي كه شبكه هاي اصلي مطالب خود را ارائه مي دهند، با استفاده از CDN وبه صورت 24 ساعته نيز خدمات خود را ارائه دهند.

كيفيت پوشش زنده را ارتقا مي دهد

مالكان سايت مي توانند پوشش زنده اي از فعاليت هاي خود بدون نگراني كاهش كيفيت، داشته باشند.

قابليت ارتقا دارد

تكنولوژي هاي جديد نيازمند ارتقا در سرورها هستند تا بهتر بتوانند خدمات خود را به كاربران ارائه دهند. CDN را مي توان با تكنولوژي هاي جديدي كه به وجود آمده است، تطابق داد و از اين رو ميتوان قابليت ارتقا دارد.

معايب CDN چيست؟

هر وسيله و تكنولوژي در كنار مزاياي خود، داراي معايب خاص خود مي باشد. معايب CDN مي توان گفت هزينه هاي زيادي است كه هر ماه بايد پرداخت اما خب در حالت كلي چون مسير ارسال داده را كاهش مي دهد، مي تواند باعث صرفه جويي كلي گردد. چندتا از معايبي كه CDN دارد:

در نقاطي به خوبي عمل نمي كند( نقاط جديد شكست دارد)

نقاطي در ارسال محتوا وجود دارد كه باعث شكست در كل زنجيره مي شود ( البته اگر اتفاق بيفتد)

متفاوت بودن زمان پاسخ

شبكه توزيع منابع داراي كلاينت هاي زيادي است و از اين رو زمان پاسخ به خاطر حجم ترافيك ديگر CDN ها ممكن است متفاوت باشد.

براي رشد كسب وكار شما منفعت ممكن است نداشته باشد

مالكان وب سايت ها بايد قبل از خريد CDN ، در خصوص موقعيت هاي مشتريان خودشان تحقيق كنند و شبكه توزيع محتوايي را انتخاب كنند كه از نظر موقعيت باعث رشد كسب وكار آن ها گردد. براي مثال مشتريان اصلي شما از ايران هستند، خريد CDN از اروپا يا ديگر كشورهاي آسيا منفعتي براي شما ندارد ولي خب از نظر سئو تاثير گذار است.

مشكل مديريت محتوا

شركت ها براي توليد محتوا بهينه خود، از سيستم توليد محتوا استفاده مي كنند كه اين سيستم در هر حوزه و ناحيه اي مخصوص به خود است كه ممكن است توسط CDN پشتيباني نگردد.

نداشتن كنترل مستقيم

تغييرات در محتوا بايد توسط افراد و ارائه دهندگان CDN انجام گيرد و هيچ مالكي نمي تواند مستقيم به آن دسترسي داشته باشد كه اين ممكن است باعث مشكلي گردد.

انتخاب يك CDN ( شبكه توزيع محتوا)

هميشه مالكان اين سوال را در ذهن خود دارد كه كدام نوع شبكه را انتخاب كنند. هر شبكه اي خصوصيات و ويژگي هاي خاص خود را دارد. مشتريان بهتر است عوامل زير را براي انتخاب يك شبكه توزيع محتوا در نظر بگيرند:

  • پشتيباني از ارسال انواع فرمت ويدئو
  • پشتيباني از ارسال موبايل
  • داراي لوازم داراي مجوز و محافظت شده
  • داراي قابليت تجزيه و تحليل

چند CDN ( شبكه توزيع محتوا) محبوب

CDN رايگان شامل Coral Content Distribution Network ، FreeCast، CloudFare و Incapsula است. بعضي از شركت هاي شبكه توزيع محتوا محبوب را مي توان Akamai ، Amazon CloudFront، CloudFlare، KeyCDN، MaxCDN مي باشد.


برچسب: cdn، cdn چيست؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۴۸:۰۲ توسط:shima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :