انواع انكر تكست

براي اينكه بتوانيد بازخورد بهتري را از انكر تكست دريافت كنيد، بهتر است كه عبارت لينك داده شده، كلمه كليدي آن صفحه باشد تا به گوگل بگوييد شما به دنبال دريافت لينك به روش قانوني هستيد. در واقع در انكر تكست حتما بايد از كلمه كليدي آن  صفحه مورد نظر استفاده شود، اما به هر حال اين مساله هميشه امكان پذير نيست. در ادامه انواع انكر تكست را به شما در افزايش رتبه وب سايت كمك مي كند را معرفي مي كنيم:

انكر عمومي

همانطور كه از نام آن پيدا مي باشد، انكر تكست عمومي از عبارت هاي معمولي استفاده مي كنند مانند " در اينجا كليك كنيد" كه هيچ عبارت يا كلمه كليدي خاصي در آن مد نظر نمي باشد.

انكر برند

استفاده از نام برند به عنوان انكر تكست براي ارتباط و اتصال به صفحه اصلي سايت. براي مثال از سئوكار كه نام برند اين سايت است براي اتصال به صفحه اصلي استفاده مي كنيم.

انكر بدون متن و با لينك

استفاده كردن از لينك سايت به جاي متن در انكر تكست براي مثال http://seokar.com به صورت لينك شده است.

انكر نام برند با كلمه كليدي

تركيب نام برند با كلمه كليدي را مي گويند براي مثال سئو سايت سئوكار كه هم كلمه كليدي "سئو سايت" را دارد و هم نام برند اصلي سايت در آن وجود دارد.

انكر تصوير

تصويري را به عنوان لينك به صفحه ديگر در نظر بگيريم. البته ممكن است بيان كنيد كه در تصوير عبارتي وجود ندارد ولي در ويژگي  alt تصوير مي توان عبارت انكر تكست را به كار برد.

انكر هم معني يا LSI

در اين نوع انكر تكست شما به جاي اينكه از خود كلمه كليدي اصلي را به كار ببريد، از هم معني يا مشتقات آن استفاده مي كنيد. قبل از اينكه اين مثال را بيان كنيم، لازم است كه اين نكته خيلي مهم را بيان كنيم. هر كلمه كليدي در صفحه فقط يك بار مجاز است كه به عنوان انكر تكست به سايت يا صفحه ديگر لينك داده شود و براي بار دوم از مشتقات يا هم معاني آن استفاده كنيد.

براي مثال كلمه كليدي كتاب به صفحه اصلي سايت فروشگاهي لينك داده شده است و شما مي خواهيد كه اين كلمه را به صفحه اي ديگر لينك بدهيد. استفاده از مجدد از كلمه كتاب به عنوان انكر تكست درست نمي باشد و بايد از مشتقات يا هم معاني آن مانند كتاب علمي استفاده كنيد.

انكر حضور نسبي يا Partial Match

حضور نسبي كلمه كليدي در انكر تكست را حضور نسبي مي گويند. براي مثال " افزايش سئو سايت پيشرفته" يك انكر حضور نسبي است.

انكر طولاني

اين نوع مانند انكر حضور نسبي است با اين تفاوت كه جمله آن طولاني تر است يعني گاهي يك جمله را به عنوان انكر تكست به كار مي بريم.

انكر دقيق

اين همان هدف اصلي انكر تكست است كه قبل از اين توضيح داديم كه شما با استفاده كلمه دقيق كليدي به آن صفحه لينك مي دهيد.

توصيه هايي براي بهينه سازي انكر تكست

متن انكر تكست ها بايد مرتبط باشد

بهترين انكر تكست، انكري است كه متن آن كلمه كليدي صفحه مورد نظر باشد. هر چه اين ارتباط بين كلمه انكر و كلمه كليدي صفحه نزديك تر باشد، تاثير مثبت بيشتري بر رتبه سايت شما در گوگل خواهد داشت. براي مثال كلمه " لينك بيلدينگ" كه خود يك كلمه كليدي پرجستجو در گوگل است، به يكي از صفحات اصلي فرود ما كه در گوگل رتبه خوبي دارد، لينك داده شده است.

انواع انكر را به درستي به كار ببريد

فقط از يك نوع انكر تكست استفاده نكنيد و سعي كنيد كه در محتواي خود انواع آن را ولي به درستي به كار ببريد. توزيع انواع انكر تكست در صفحه به صورت زير است:

  • انكر برند : 40%
  • ديگر انكر ها يا انكر واحد: 25%
  • انكر بدون متن و با لينك: 15%
  • انكر برند با كلمه كليدي: 5%
  • انكر حضور نسبي:5%
  • انكر عمومي: 1-5%
  • انكر طولاني : 2 – 4%
  • انكر دقيق: كمتر از 1%

به سايت هاي اسپم لينك ندهيد

لينك دادن به سايت هاي اسپم يعني اينكه شما آن را تاييد كرده ايد. سايت هاي اسپم چون قبلا مورد جريمه قرار گرفته اند، گوگل سايت شما را هم نيز مورد جريمه قرار مي دهد.

بدون عبارت كلمه كليدي به صفحات ديگر سايت خود لينك ندهيد

تا جايي كه مي توانيد در براي ارتباط داخلي بين صفحات سايت خود، از كلمات كليدي در انكر تكست به كار ببريد. براي لينك هاي خارجي نيز انواع ديگر توصيه مي شود.

پست مهمان بنويسيد

پست مهمان يكي از بهترين روش هاي دريافت بك لينك است. در پست مهمان، در انكر تكست بهتر است كه از كلمه كليدي مرتبط با صفحه فرودي خود استفاده كنيد.