http://seokar.com/seo http://seokar.com/seo .

http://seokar.com/seo

ويدئو ماركتينگ - 9 مزيت ويدئو ماركتينگ در بازاريابي اينترنتي

ويدئو ماركتينگ امروزه به يكي از ابزارهايي براي جذب كاربران و افزايش رتبه وب سايت تبديل شده است. در واقع كاربران ترجيح مي دهند به جاي اينكه متن هاي طولاني را مورد مطالعه قرار دهند، فيلم هاي آموزشي كوتاه مدت  آن را تماشا كنند. براي همين است كه اكثر مالكان و متخصصان سئو، استراتژي توليد محتوا را به سمت ويدئو ماركتينگ برده اند تا بتوانند كاربران جديدي را براي سايت خود جذب نمايند.

ويدئو ماركتينگ چيست؟

ويدئو ماركتينگ خيلي تعريف پيچيده اي ندارد در واقع خيلي ساده مي توان آن را بيان كرد: استفاده از ويدئو براي گسترش برند، محصول يا خدمات كسب و كار شما. امروزه كمپين هاي بازاريابي قوي از ويدئو مارتينگ براي  گسترش فعاليت هاي خود نيز استفاده مي كنند.

هدف از ويدئو ماركتينگ چيست؟

هركسي بسته به نوع كسب و كار خود، مي تواند هدف متفاوتي از ويدئو ماركتينگ براي خود تعريف كند. متاسفانه باور غلطي كه در اين خصوص وجود دارد، بعضي از افراد گمان مي كنند كه هدف اصلي توليد ويدئو فقط فروش محصول است و اگر نتوانند با ويدئو اوليه محصولي را به فروش برسانند، توليد آن را متوقف مي كنند. اگر با چنين ديدي در اين خصوص داريد، بايد بگوييم كه اصلا وارد اين حوزه نشويد. هدف اصلي تمامي روش هاي ماركتينگ، برندسازي است نه فروش. تا برندسازي صورت نگيرد، هيچ فروشي از محصولات شما اتفاق نخواهد افتاد.

اهداف اصلي ويدئو ماركتينگ

1. افزايش آگاهي و اطلاع در خصوص برند

ويدئو بهترين ابزار براي اطلاع رساني در خصوص شركت يا محصولات مي باشد. اگر هدف ويدئو ماركتينگ شما فقط اين يك مورد است، توليد انواع ويدئو زير به شما كمك مي كند تا نتيجه بهتري در اين خصوص بدست بياوريد:

  • ويدئوهايي كه در آن به تحليل صنعت شما و بررسي قدمت و نوع پيشرفت از ابتدا تا حال حاضر را نشان دهد.
  • ويدئوهاي كوتاه كه براي جلب توجه كاربران كه بيشتر در شبكه هاي اجتماعي استفاده مي شود. البته براي اينكه بتوانيد بازدهي بيشتري دريافت كنيد، بهتر است كه ويدئو خود را به صورت داستاني توليد كنيد تا تبليغاتي.

2. افزايش درگير كردن آنلاين

منظور از درگير كردن آنلاين در ويدئو ماركتينگ اين است كه ويدئويي كه شما توليد كنيد به اندازه جذاب است كه كاربران را تشويق به لايك كردن آن، كامنت گذاري زير آن يا اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي كند تا ديگر دوستان آن ها ويدئو شما را مشاهده كنند. علاوه براين، اين درگيري آنلاين باعث افزايش حس اعتماد بين كاربران جديد مي شود. آن ها وقتي مشاهده كنند كه دوستان خود ويدئوي شما را به اشتراك مي گذارند، ناخودآگاه يك حس اعتمادي نسبت به برند شما در ذهن آن ها ايجاد مي شود. ويدئو ماركتينگ بهتر ابزار براي افزايش درگير شدن كاربران مي باشد.

انواع ويدئو ماركتينگ كه به منظور اين نوع هدف مي توان استفاده كرد، شامل:

  • ويدئوهايي تبليغي كوتاه كه در خصوص يك مقاله يا مطلب سايت شما توضيح مختصري مي دهد و در انتها كاربران را تشويق به خواندن كل مقاله متني آن مي كند.
  • ويدئوهايي با برانگيختن زمينه هاي احساسي
  • ويدئوهايي كه به كاربران مساله يا نكته اي را آموزش مي دهد.

3. افزايش آموزش كاربران و مشتريان

يكي از اهداف توليد محتوا اين است كه كاربران آموزش استفاده از ابزاري خاص را بدهند كه به اين ها محتواي آموزشي مي گويند. اين كار خيلي راحت تر و سريع تر با استفاده از ويدئو ماركتينگ مي توانيد، انجام دهيد.  براي مثال مي توانيد تمام مطالب يا سوالاتي را كه در صفحه FAQ سايت خود قرار داديد را در قالب يك ويدئو توليد كرده و به كاربران خود نشان دهيد.

4. افزايش درآمد فروش

هدف نهايي كه بعضي از كاربران به دنبال آن با استفاده از ويدئو ماركتينگ هستند، افزايش فروش است. تحقيقات ثابت كرده است، سايت هايي كه از ويدئو براي تبليغ محصولات خود استفاده مي كنند تا آن هايي كه را بودجه  خود را صرف تبليغات گسترده غير از ويدئو مي كنند، توانسته اند توجه كاربران بيشتري را به سمت خود جلب كنند و فروش بيشتري انجام دهند. سايت هايي كه براي تمامي محصولات خود از ويدئو استفاده مي كنند، 68 درصد بيشتر از حد ميانگين صفحات آن ها مورد بازديد قرار مي گيرد تا آن ها فقط براي بخشي از محصولات فيلم آموزشي توليد كرده اند.

5. افزايش ترافيك سايت

يكي از اولين هدف هايي كه در ويدئو ماركتينگ بيان مي شود، افزايش ترافيك است. گوگل به لينك هايي كه از طريق ويدئو به سايت شما هدايت مي شود، خيلي علاقه مند است براي همين بيان كرده است كه هر ورودي از سايت يوتيوب تاثير به مراتب بيشتري از يك سايت عادي دارد.

9 مزيت استفاده از ويدئو ماركتينگ

اين مزيت ها ممكن است با تعدادي از اهداف مشترك باشند ولي بايد دانست كه اول از همه بايد شما دقيقا هدف خود را تعيين كرده و سپس اقدام به توليد فيلم و ويدئو ماركتينگ كنيد.

1. مشتريان شما ويدئو را بيشتر تماشا مي كنند

تحقيقات ثابت كرده است كه مشتريان به ويدئو بيشتر از متن يا عكس توجه مي كنند و آن را مشاهده مي كنند. حقايق جالب زير را بهتر است كه بدانيد:

  • 92% تبليغات محصولات و فروش b2b با استفاده از ويدئو آنلاين است.
  • 4 ميليارد ويدئو روزانه در يوتيوب به اشتراك گذاشته مي شود.
  • يك سوم خريدارها، خريد هاي خود را بعد از مشاهده ويدئو انجام مي دهند.

2. تبليغات ويدئويي باعث فروش سريع تر محصول مي شود

بزرگترين وب سايت هاي فروش آنلاين دنيا مانند آمازون و اي بي، بيان كرده اند كه با افزودن ويدئو ماركتينگ به محصولاتشان، نرخ فروش آن ها 35 درصد افزايش پيدا كرده است.

3. كاربران ويدئو را به اشتراك مي گذارند

هر كاربري كه ويدئويي را جذاب ببينيد، حتما آن را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارد تا ديگر دوستان خود آن را مشاهده كنند. روزانه و در هر دقيقه، بيش از 700 ويدئو در توييتر توسط كاربران به اشتراك گذاشته مي شود.

4. ويدئو ماركتينگ را مي توان در ميان كاربران موبايلي استفاده كرد

تعداد افرادي كه ويدئو ها را با استفاده از موبايل مشاهده مي كنند، رو به افزايش است. جالب است بدانيد كه 88 درصد ويدئوهايي كه زمان آن ها زير 30 ثانيه است، در موبايل ها مشاهده مي شود. مخصوصا اگر اينكه در طراحي ويدئو از حالت رسپانسيو استفاده شده است.

5. ويدئوها بهترين فرمت براي اطلاع رساني و آموزش هستند

به غير از صدا و تصوير كه براي آموزش نيز استفاده مي شود، از ويدئو ماركتينگ هم براي آموزش مي توان استفاده كرد. مزيت استفاده از ويدئو در آموزش اين است كه مي توان تمامي جنبه ها به صورت كاملا زنده نمايش داد ولي در عكس و تصوير محدوديت هايي وجود دارد و نمي توان هر نوع مطلبي را با آن ها به صورت كامل آموزش داد.

6. موتورهاي جستجو براي ويدئو ها ارزش قائل هستند

موتورهاي جستجو امروزه بيشتر از گذشته به ويدئو ماركتينگ اهميت مي دهند. در بخش جستجوي ويدئو در موتورهاي جستجو مانند عكس، بهترين ويدئو براساس رتبه بندي خاصي نمايش داده مي شوند. به اشتراك گذاشته شدن ويدئو ها در شبكه هاي اجتماعي و قراردادن آن ها در بلاگ از مهمترين عواملي افزايش رتبه يك ويدئو مي شوند و همچنين مي توانند توجه كاربران را به خود جلب كنند.

7. يك ويدئو مي تواند در يك زمان كوتاه اطلاعات بسياري را در اختيار كاربران قرار دهد

با استفاده از ويدئو ماركتينگ، مطالب زيادي نبست به عكس و تصوير و درزمان كوتاه تري را بيان كنيد. براي خواندن يك متن معمولي حداقل 10 دقيقه و براي يك عكس حداقل دو دقيقه زمان لازم است، ولي همان مطلب را مي توان در عرض 30 ثانيه با ويدئو به كاربران بيان كرد.

8. با استفاده ويدئو داستان را راحت تر مي توان بيان كرد

اثر احساسي كه ويدئو ماركتينگ دارد، بسيار بيشتر از بقيه حالت ها مي باشد. با استفاده از بيان دساتان ويدئو شما مي توانيد ارتباط بهتري را كاربران و مخاطبان خود برقرار كنيد زيرا در توليد آن مي توانيد از انواع حالت هاي گرافيكي، صدا، نور و غيره كه براي توليد فيلم لازم است استفاده كرده كه در ديگر فرمت ها چنين قابليتي وجود ندارد.

9. تحليل و بررسي آن راحت تر است

سايت هاي قابليت اشتراك ويدئو درآن وجود دارد، به شما ابزارهاي تحليلي زيادي در خصوص ويدئوهايي كه شما قرار داده ايد، ارائه مي دهد. اين تحليل شامل تعداد بازديدها، شبكه هاي به اشتراك گذاري شده، تعداد لايك ها و غيره است كه اطلاعات خوبي از ميزان پيشرفت ويدئو ماركتينگ به شما مي دهد.

منابع:
video marketing the future of content marketing 
video marketing 
video marketing


برچسب: ويدئو ماركتينگ،video marketing،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۱۶:۵۰ توسط:shima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :