http://seokar.com/seo http://seokar.com/seo .

http://seokar.com/seo

بازاريابي محتوا چيست؟ نكات، مراحل و مزاياي content marketing

بازاريابي محتوا چيست؟

بازاريابي محتوا نوعي از بازاريابي بوده كه داراي فرايندي جهت ايجاد و توزيع مطالب با ارزش جهت جذب مشتري و بدست آوردن مخاطب و تعامل بيشتر با مشتري، است.

در بازاريابي محتوا، مطالبي كه توليد مي شوند بايد با محصولات و خدمات شما كاملا در ارتباط باشد تا كاربران بتوانند با خواندن آن ها، مواردي مانند مزايا، خدمات، معايب و توضيحاتي ديگري كه براي فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از اين رو براي استفاده يا خريد آن ها، تصميم بگيرند. به اين تكنيك كه بتواند كاربر را ترغيب به خريد با استفاده مطالب سايت نمايد، بازاريابي محتوا گفته مي شود.

امروزه روش هاي جديد براي بازاريابي محتوا وجود دارد و صرفا فقط توليد محتواي  متن را شامل نمي شود. امروزه شاهد ورود شبكه هاي اجتماعي جديدي مانند اينستاگرم هستيم كه خود آنها نيازمند يك استراتژي براي بازاريابي محتوا است تا بتوان علاوه بر جذب كاربران جديد، فروش خود را بيشتر كرد. 

جالب است كه بدانيد كه امروزه 86% كسب وكارهاي اينترنتي از بازاريابي محتوا براي افزايش رتبه گوگل و سئو سايت خود مي كنند. اگر قصد داريد با مطالب سايت خود، بهترين نتيجه را در گوگل بگيريد، بايد علاوه بر با كيفيت بودن مطالب ، مطابق اصول سئو و متناسب با مخاطبان اصلي سايت شما، مطالب توليد شوند. اگر محتوا با كيفيت باشد و نياز كاربران را برطرف نمايد، آن ها به سايت شما وفادار شده و مطالب را در شبكه هاي اجتماعي خودشان به اشتراك مي گذارند تا ديگر دوستانشان از مطالب سايت  شما استفاده كنند. امروزه شركت ها و برندهاي بزرگ، بيشتر بودجه خود را صرف بازاريابي محتوا خود مي كنند.

يك نكته اي را كه بايد بدانيم، اين است كه  آگاهي و دانش مردم نسبت به گذشته بيشتر شده است و آن ها سعي مي كنند كه ديگر هيچ محصولي صرفا با تبليغات بيشماري كه براي آن انجام مي شود، خريداري ننمايند. كاربران وقتي تبليغ كالايي را مشاهده مي كنند، اول در اينترنت ويژگي و مزايا و معايب آن را جستجو مي كنند، سپس اگر متوجه شوند كه اين محصول نياز آن ها را برطرف مي كند، اقدام به خريد آن مي كنند. پس خيلي مهم است كه در سايت شما، مطالب و اطلاعات مورد نياز براي هر محصول و خدمات را قرار دهيد. اين اطلاعات مي تواند در قالب توضيح براي هر محصول يا بلاگ باشد. 

چگونه بازاريابي محتوا را به درستي انجام دهيم؟

بازاريابي محتوا، يكي روش هاي تبليغات اينترنتي و افزايش رتبه سايت در گوگل مي باشد. بازاريابي محتوا برروي توليد و منتشر  كردن محتوا باارزش، منسجم و متناسب با كاربران سايت مي باشد. در واقع اگر بخواهيم يك تعريف جامع تر و بهتري از بازاريابي محتوا ارائه دهيم، مي توانيم بگوييم كه بازاريابي محتوا يعني توليد و به اشتراك گذاري رايگان مطالب باارزش كه متناسب با كاربران هدف سايت است به منظور تبديل كاربران به مشتريان واقعي مي باشد تا باعث فروش محصول و خدمات و بهينه سازي سايت در گوگل گردد.

اولين مرحله در بازاريابي محتوا چيست؟

به طور كلي اولين مرحله در هر سيستم بازاريابي، شناخت كاربران است. در بازاريابي محتوا هم به همين صورت است. شما اول بايد بدانيد كه براي چه افرادي قصد نوشتن داريد. كاربران شما به دنبال چه چيزي در خصوص محصول و خدمات شما مي گردند. بعد از شناخت كاربر، سپس بايد به سراغ شبكه هاي بگرديد كه مخاطبان اصلي سايت شما در آنجا فعاليت بيشتري دارند. نوشتن محتوا متناسب در اين شبكه ها هم خيلي مهم است و تفاوت ها بسيار مهمي با توليد بلاگ در سايت اصلي دارند. پس درك و شناخت انواع كاربران، نياز و روش هاي تبليغاتي، اولين مرحله قبل از شروع به كار مي باشد.

مزاياي بازاريابي محتوا چيست؟

امروزه گوگل بيشتر از هر چيزي به توليد محتواي ناب توجه خاصي دارد. محتواي كپي علاوه براينكه مي تواند جريمه گوگل را به همراه داشته باشد، وجهه سايت شما را پيش كاربران خراب خواهد كرد. 

كاربران وقتي اسم محصول يا عبارت جديد به گوششان مي خورد، سريعا آن را جستجو كرده و سايتي كه توانسته باشد محتواي مناسب با عبارت مورد جستجو را منطبق بر اصول سئو توليد كند، در صفحه اول گوگل نشان داده مي شود. همانطور كه بيان كرديم، اگر مطلب شما از نظر كيفيت توليد مناسب باشد، كاربران آن را در شبكه هاي اجتماعي خود به اشتراك مي گذارند و اين مساله مي تواند باعث افزايش رتبه وب سايت گردد و به طور كلي بهترين و ارزانترين راه براي برندسازي اينترنتي مي باشد.

چه نكاتي را بايد در بازاريابي محتوا رعايت كنيم؟

يكي از مهمترين نكاتي كه بايد در بازاريابي محتوا به آن توجه داشته باشيد، توليد محتوا جديد و به روز است. هر چه محتوايي كه  شما توليد مي كنيد جديد و دست اول باشد، كاربران بيشتري را مي توانيد به سمت سايت خود جلب كنيد. 

نكته بعدي كه بالا هم بيان شد، منطبق بر اصول سئو و نياز كاربران باشد. متسفانه بارها مشاهده است كه بعضي از افراد در محتواي خود به تعداد بسيار زيادي از كلمات كليدي داخل متن استفاده مي كنند. رعايت چگالي كلمات كليدي در مطالب خيلي مهم است، و اگر به بسيار بيشتر از حد متعارف باشد، نه تنها باعث اسپم شدن مطلب شما توسط گوگل مي گردد بلكه ميزان خوانايي توسط كاربر را كاهش مي دهد. فرض كنيد كه شما مطلبي را بخوانيد و داخل آن همش از كلمات كليدي يكي در ميان نوشته شود. 

نتيجه گيري

بازاريابي محتوا يعني توليد و انتشار محتوايي با كيفيت كه بتواند نياز كاربران علمي را برطرف نمايد. براي اينكار بايد از قبل  نيازسنجي نماييد تا بدانيد كه براي چه نوع افرادي قصد نوشتن داريد. همچنين نوع محتوايي توليد خود را تعيين كنيد، زيرا نوع نگارش مطالب در سايت با شبكه هاي اجتماعي كاملا متفاوت است. بصورت كلي محتوايي كه نوشته مي شود مي باست به دانش كاربران بيفرايد نه اينكه باعث سردرگمي آن ها شود.


برچسب: سئو سايت سئو چيست سئو ،بازاريابي محتوا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۴۴:۴۴ توسط:shima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :